Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2007

ΚΑΙ Η ΠΚΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ?!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τα τελευταία δύο χρόνια το φοιτητικό κίνημα με τις ασταμάτητες αντιδράσεις του απέναντι στα πολιτικά σχέδια της κυβέρνησης έχει καταφέρει πολλά και έχει αποτελέσει τροχοπέδη στην εφαρμογή των απαξιωτικών κυβερνητικών μέτρων για το ελληνικό πανεπιστήμιο. Η αριστερά, όμως, δεν είναι μόνο στείρα άρνηση αλλά και πρόταση και όταν απορρίπτεις κάτι πρέπει να προτείνεις κάτι άλλο. Για την αναβάθμιση του ελληνικού Πανεπιστημίου, λοιπόν, χρειάζονται ολοκληρωμένες και συγκροτημένες λύσεις, δεν αρκεί μόνο η αντίσταση.

Στις τελευταίες συνελεύσεις με έκπληξη παρατηρήσαμε την παράταξη της ΠΚΣ να υπερασπίζεται την έννοια της αξιολόγησης. Η παράταξη της ΠΚΣ, που φωνάζει συνεχώς πως είναι κατά της αξιολόγησης , όταν ρωτήθηκε στις συνελεύσεις να αναφέρει (αν έχει!) τις προτάσεις της για το πώς τα χρήματα που απαιτεί για την Παιδεία θα αξιοποιηθούν για την αναβάθμιση του ελληνικού πανεπιστημίου, μας είπε για αξιολόγηση!! Συγκεκριμένα μίλησε για αξιολόγηση των πανεπιστημίων από τους φοιτητές, το λαό!!!Πώς, λοιπόν ,γίνεται τόσο καιρό να αγωνίζονται κατά της αξιολόγησης και όταν έρθει η ώρα να προτείνουν μέτρα βελτίωσης του Πανεπιστημίου να μιλάνε για αξιολόγηση!!???!!Τελικά, αν η αντίθεση τους είναι μόνο στο συγκεκριμένο νόμο τότε γιατί δεν προτείνουν μια άλλης μορφής αξιολόγηση??

Για εμάς αρχή είναι η πολιτική υπευθυνότητα και η διαχρονική σταθερότητα στις θέσεις μας. Η παράταξη μας προτείνει και πραγματοποιεί πολιτικές αλλά και πρακτικές λύσεις γεγονός που την ισχυροποιεί και την κάνει πιο πειστική . Δεν παραπέμπει την επίλυση των άμεσων πιεστικών προβλημάτων στις καλένδες της επαναστατικής καθαρότητας. Η συνδικαλιστική μας πορεία δε βασίζεται μόνο στη στείρα άρνηση των προτεινόμενων κυβερνητικών θέσεων και νόμων που υποβαθμίζουν την παιδεία. Μετά από σκέψη και συζήτηση με όλους όσους πραγματικά ενδιαφέρονται για την κατάσταση, το μέλλον και την πρόοδο της ελληνικής Παιδείας καταλήξαμε σε προτάσεις, ιδέες και λύσεις ικανές να οδηγήσουν το Πανεπιστήμιό μας στο επιθυμητό εκσυγχρονισμένο επίπεδο. Αντιθέτως άλλες παρατάξεις αρκούνται μόνο στην απόρριψη οποιωνδήποτε μέτρων χωρίς να έχουν καν διαμορφώσει τις δικές τους προτάσεις και λύσεις.

Για εμάς, βασικός άξονας του Πανεπιστήμιου που ονειρευόμαστε, είναι η θέσπιση ενός αξιοκρατικού θεσμικού πλαισίου αξιολόγησης. Δεν νοείται σύγχρονη προοδευτική ευρωπαϊκή χώρα, που δεν ελέγχεται θεσμικά η εκπαίδευση της. Θέλουμε αξιολόγηση με ακαδημαϊκά κριτήρια με σκοπό να εντοπισθούν οι ελλείψεις του εκάστοτε Πανεπιστημίου με τελικό στόχο να φτάσουν όλα τα Ιδρύματα στο ίδιο επίπεδο μέσω της αναδιανομής των πόρων. Δηλαδή, μια αξιολόγηση με χαρακτήρα απογραφής και αποτύπωσης της υπάρχουσας κατάστασης στο επίπεδο των αναγκών των ιδρυμάτων συνοδευμένη από αναπτυξιακά σχέδια για την ανάπτυξη αυτών με τελικό σκοπό να φτάσουν όλα τα Ιδρύματα στο ίδιο επίπεδο, και όχι με χαρακτήρα πιστοποίησης πτυχίων και κατηγοριοποίησης των ιδρυμάτων. Πιστεύουμε σε ένα σύστημα αξιολόγησης όλου του φάσματος της εκπαιδευτικής διαδικασίας από το επίπεδο των υποδομών έως και τις σχέσεις διδάσκοντα-διδασκόμενου. Μιας αξιολόγησης εσωτερικής από μέλη του ιδίου Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (καθηγητές- φοιτητές), αλλά και εξωτερικής από καθηγητές και φοιτητές διαφορετικών Ιδρυμάτων ή και εγκεκριμένων επιστημόνων καθολικής αναγνώρισης από την πανεπιστημιακή κοινότητα. Φυσικά για εμάς εννοείται ότι για να δεχθούμε την αξιολόγηση ακόμα και με τους παραπάνω όρους πρέπει πρώτα να διασφαλιστεί ότι όλα τα παραπάνω θα αξιολογούνται με δημοσιο-οικονομικά και ακαδημαϊκά κριτήρια και όχι με ιδιωτικο-οικονομικά και κριτήρια αγοράς εργασίας, τα κριτήρια δηλαδή που προβάλουν οι νεοφιλελεύθερες απόψεις.

Π.Α.Σ.Π. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ

ΔΥΝΑΜΗ ΑΛΛΑΓΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια: